Influencerky
Necenzurovaný příběh o luxusu, instantní slávě, rychle vydělaných penězích i o tom, kolik život před zraky statisíců sledujících doopravdy stojí. Influencerky odhalují obraz reality skrytý za filtry Instagramu, naučenými pózami z videí a lukrativními sponzorskými smlouvami. Je to nahá pravda o tom, že zadek a prsa zvyšují dosah a počet lajků sebevědomí. Jak tenká je hranice mezi cílevědomostí a toxickou soutěživostí? Odpověď znají Influencerky! Vycházející internetová hvězdička s profilem Just Sophie přistihne svého přítele Komfiho, jak ji podvádí. Samozřejmě není jediná, komu se něco takového stalo. Jenže ve většině ostatních případů se nevěrou nebaví statisíce sledujících, které populární youtuber a gamer nasbíral. Po takovém „zážitku“ je ideální odjet vyčistit si hlavu pěkně daleko a nejlíp s kamarádkou Violou, protože od té nic nehrozí. I když ve světě influencerek si nikdo nemůže být jistý… Krajinky totiž nikoho nikam nedostanou. Lidi chtějí krev, a tak je potřeba drama. A hodně placených spoluprací – s módními řetězci, kosmetickými firmami, výrobci doplňků stravy a taky někým, kdo zasponzoruje nezapomenutelnou holčičí jízdu. Záhy se ukazuje, že luxusní dovolená v přímořských letoviscích tak docela zadarmo nebude. A že živit algoritmy sociálních sítí tak, aby dosah i lajky stále rostly, chce často nejenom ostré lokty, ale taky patřičnou dávku sebezapření. Nebo drog. Pod vrstvou filtrů se začíná odkrývat realita bez příkras a vidina dokonalého světa, do kterého chtěla Just Sophie tak moc patřit, se rozplývá. Průměrný teenager stráví na sociálních sítích pět hodin denně. Polovina z nich přitom zoufale touží stát se influencery. V USA dokonce 86 %. Účty na sociální sítích si přitom často zakládají děti, kterým ještě nebylo třináct, a uvádějí přitom falešná data narození. I v českém znění uslyší diváci osobnosti, které vědí, co Instagram umí. Jsou mezi nimi Berenika Kohoutová (139 tisíc sledujících), David Gránský (246 tisíc sledujících), Alžběta Ferencová vystupující pod uměleckým jménem Zea (77,5 tisíc sledujících), Štěpánka Fingerhutová (26,8 tisíc sledujících), Vlastina Svátková (41,7 tisíc sledujících) nebo Jitka Schneiderová (143 tisíc sledujících). Influencerky vstoupí do tuzemských kin v distribuci Bontonfilmu 12. září 2024.